top of page

טכניקת חתירה. תחילת המכה

קיבלנו הזדמנות נהדרת בזכות התמונה היפה ויותר מזה החתירה היפה של ים, ללמוד כמה דברים על תחילת המכה

כאשר מגיעים לתחילת המכה חשוב מאוד לשים לב לתנוחת הגוף הידיים והרגליים בכדי להתחיל את המכה בצורה הטובה ביותר

  • השוקיים צריכים להיות ב90 מעלות לסירה. צריך להקפיד לא לקצר את המכה מצד אחד ולא להמשיך קדימה יותר מידי מהצד השני. חשוב להגיע למכה ארוכה ככל האפשר ולשמור על היעילות של השריר.

 

ידיים ישרות. את הידיים יש ליישר מיד אחרי הוצאת המשוטים מהמים ולהגיע ל catch כשהידיים מתוחות והמרפקים נעולים. יש להתלות על המשוטים עם ידיים ישרות בכל החלק הראשון של המכה.

גב ישר שנשען לפנים. חשוב לשמור על הגב ישר כשהכתפיים לפני האגן. לא להתקפל עם הבטן קדימה. השכמות והכתפיים יציבות וחזקות מוכנות להעביר את הכוח מהרגלים למשוטים.

  • מפרקי הידיים ישרים. חשוב מאוד לשים לב שאחרי סיבוב המשוט מפרקי הידיים נשארים ישרים וכף היד והאצבעות הם המשך ישר של הזרוע. קיפול של המפרק יוריד מהכוח שאפשר להעביר למשוט ויגרום לכאבים בזורע בהמשך הדרך.

  • מבט קדימה וראש למעלה. יש להסתכל רחוק קדימה – לא על הספיד קוטצ' ולא על המשוטים. הראש צריך להיות למעלה כדי לפתוח את דרכי האוויר ולאפשר נשימה גם במאמץ גדול.

 

לתנוחה שלנו בתחילת המכה יש השפעה גדולה על איך תראה המכה שלנו וכמה יעילה היא תהיה.

לכן חשוב להגיע לתחילת המכה מוכנים. כשהידיים מתיישרות והגב הולך קדימה מיד לאחר הוצעת המשוטים מהמים, חשוב לתרגל ולהתרגל לתנועה נכונה כך שגם בקצב מהיר נוכל לעשות את זה נכון וטוב.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
bottom of page